Vertrouwenspersoon

Uit onderzoek blijkt dat één op de vier werknemers in de horeca te maken krijgt met ongewenste omgangsvormen. Dat kan een tik op de billen van een (nieuwe) collega zijn, een agressieve buurtbewoner die regelmatig langskomt, maar ook een gast die (te) diep in het glaasje heeft gekeken en je werknemer de hele tijd schatje noemt of zelfs op een ongepaste manier gaat aanraken.

Het bieden van de service van een gecertificeerd vertrouwenspersoon zorgt ervoor dat er altijd iemand binnen handbereik is om mee te praten mocht je werknemer te maken hebben gehad met een onprettige of onveilige situatie. Dit kan een positieve bijdrage leveren aan een sociaal veilige en prettige werkplek en kan ervoor zorgen dat iedereen binnen jouw organisatie zich gehoord voelt.

Kordaat biedt een service van extern vertrouwenspersoon in de vorm van een abonnement. De tarieven voor dit abonnement zijn altijd op maat gemaakt.

Waarom samenwerking met een extern vertrouwenspersoon van Kordaat?

  • Het kan escalatie van een situatie helpen voorkomen

  • Je bent verzekerd van een objectieve, discrete en onafhankelijke begeleiding

  • Voor het personeel is het prettig te weten dat er een vertrouwenspersoon is

  • Het heeft een positief effect op de mentale gezondheid

  • Het kan het verzuim en verloop van personeel verminderen en daardoor kostenbesparend werken

  • De vertrouwenspersoon heeft een horeca-achtergrond en daardoor ervaring in het vak


Wat regelt Kordaat voor jou?

  • Kordaat zorgt ervoor dat de vertrouwenspersoon zichtbaar en bekend is binnen het team

  • Er is 24/7 bereikbaarheid via mail, telefoon en Whatsapp

  • Flexibele beschikbaarheid (ook na kantoortijden)

  • Wekelijks een gratis spreekuur op donderdagmiddag

  • Een LVV gecertificeerd vertrouwenspersoon met veel horeca ervaring

  • Een jaarlijkse, uitgebreide rapportage

© Kordaat Training & Vertrouwen

© Kordaat Training & Vertrouwen